Merchandising
Promotion
Sales
Versiunea in Romana English Version

Blog

FMCG Marketing & Distributie companie specializata in servicii externalizate de vanzari, merchandising si promovare, cu experienta relevanta in retail, va tine la curent cu cele mai noi stiri si practici in domeniu. Intr-o industrie competitiva precum cea a retailului, cunoasterea solutiilor disponibile pentru promovarea produselor dvs. este esentiala in alegerea celor mai eficiente servicii de merchandising si promovare.

Urmareste cele mai noi stiri despre merchadising precum si beneficiile generate de serviciile de retail audit, sales force, promotion pe blogul FMCG Marketing & Distributie. 

 

 

Regula de merchandising FIFO

Regula de merchandising FIFO

Luni, 07 Octombrie 2016

FIFO, din engleza “first in, first out”, este o metoda de inventariere ce se bazeaza pe premiza ca primele bunuri introduse in inventar vor fi si primele vandute. Companiile sau magazinele care implementeaza aceasta metoda adopta strategia de a vinde mai intai primele unitati introduse in sistem pentru a eficientiza cheltuielile.

Aceasta metoda are ca rezultat o crestere a valorii finale de inventar in perioade de inflatie. Merchandiserii FMCG management va pot ajuta sa implementati aceasta strategie de evaluare a costurilor de inventar.

 

Principiile metodei FIFO

Regula de merchandising FIFO se bazeaza pe introducerea in sistem a costurilor efective asociate produselor din inventar. Costurile sunt atribuite unui produs in functie de cat de popular a fost acesta. Conform acestei metode, popularitatea (rangul produsului) va fi egala cu ordinea de introducere in sistem (primul introdus, primul utilizat).

Regulile FIFO sunt de folos atunci cand magazinele doresc sa vanda intai primele produse intrate in inventar si apoi sa continue cu cele primite recent.

Aceasta metoda atribuie costurile asociate in functie de ordinea introducerii, astfel: in cazul in care au fost achizitionate 100 de produse cu valoarea X iar apoi au fost achizitionate 100 de produse cu valoarea Y, metoda primului introdus va atribui valoarea primelor 100 de bucati, apoi trecand la urmatoarele 100. Acest proces este urmat chiar daca se realizeaza alte achizitii in inventar pe parcurs.

Echipa noastra de merchandising va poate ajuta sa implementati aceasta metoda de calcul.

 

Metoda FIFO in comparatie cu alte metode de evaluare

O consecinta a utilizarii metodei FIFO este faptul ca bilantul de inventar final va avea o valoare mai mare din pricina inflatiei si a fluctuatiei preturilor. Costurile mai vechi vor avea o valoare mai mica decat valoarea cu care este inregistrat cel mai nou produs inventariat (care are o valoare corespunzatoare inflatiei din prezent). Astfel, aceasta metoda de calcul poate genera un venit net mai mare.

O alternativa la FIFO este chiar opusul ei, LIFO („last in, first out”), tehnica ce se bazeaza pe presupunerea ca ultimele produse introduse in inventar vor fi primele vandute. Costul mediu este tehnica ce se bazeaza pe calculul valorii medii pentru toate produsele din inventar.

Evaluarea inventarului este importanta pentru multe magazine si companii. Costurile de inventariere fac parte din costurile care includ bunurile vandute si utilizarea unei metode de calcul adecvate si este importanta pentru bilantul financiar general al companiei.

Ne puteti contacta pentru mai multe informatii despre tehnici de merchandising si inventariere.