Merchandising
Promotion
Sales
Versiunea in Romana English Version

Blog

FMCG Marketing & Distributie companie specializata in servicii externalizate de vanzari, merchandising si promovare, cu experienta relevanta in retail, va tine la curent cu cele mai noi stiri si practici in domeniu. Intr-o industrie competitiva precum cea a retailului, cunoasterea solutiilor disponibile pentru promovarea produselor dvs. este esentiala in alegerea celor mai eficiente servicii de merchandising si promovare.

Urmareste cele mai noi stiri despre merchadising precum si beneficiile generate de serviciile de retail audit, sales force, promotion pe blogul FMCG Marketing & Distributie. 

 

 

Diferenta dintre strategiile orizontale de merchandising si cele verticale

Diferenta dintre strategiile orizontale de merchandising si cele verticale

Miercuri, 02 Octombrie 2016

 

 

Vanzarile de produse pot fi crescute prin simpla ajustare a modului in care acestea sunt prezentate la raft. Merchandising-ul este domeniul care se ocupa cu aceasta parte a vanzarilor: suma eforturilor de a maximiza vanzarile prin gestionarea modului in care sunt plasate si distribuite materialele promotionale.

Un mod de a clasifica tehnicile de merchandising este in functie de modul in care sedoreste amplasarea produselor: pe verticala sau pe orizontala. Expertii nostri FMCG Management va pot recomanda una din aceste strategii, sau chiar o combinatie a celor doua, in functie de specificul magazinului.

 

Strategia de merchandising pe orizontala

Plasarea produselor pe orizontala este aleasa deseori datorita modului in care clientul poate vedea cele mai populare produse pe masura ce se deplaseaza prin magazin. In acest mod cumparatorul ia contact direct cu produsul situat chiar la nivelul ochilor. Scopul acestui mod de prezentare este de a-l ajuta pe client sa parcurca cu privirea rafturile care contin cele mai populare produse. Merchandising-ul pe orizontala doreste imbunatatirea experientei de cumparaturi si, in timp, poate crea chiar un tipar urmat de cumparatorul care se va astepta sa gaseasca rapid cu privirea produsele preferate.

Retailerii care utilizeaza aceasta strategie de merchandising trebuie sa ia in considerare si faptul ca, desi produsele vor fi plasate la nivelul ochilor, cumparatorul va fi nevoit sa parcurga cu privirea un rand intreg si sa se deplaseze de-a lungul raftului pentru a ajunge la o anumita categorie.

 

Strategia de merchandising pe verticala

Urmand aceeasi strategie ca merchandising-ul pe orizontala, o aranjare la raft pe verticala va concentra cele mai populare produse la nivelul ochilor. Un stand de prezentare pe verticala ii va permite insa clientului sa parcurga numai cu privirea de sus in jos gama de produse pentru a consulta oferta, fara a fi nevoit sa se miste in lungul raftului. In acest caz, cele mai putin populare produse sunt plasate la baza standului vertical.

Acest mod de prezentare se axeaza pe o piesa centrala: cel mai popular produs este pus in evidenta chiar la mijlocul raftului vertical. El poate fi delimitat cu usurinta de alte produse de rang similar (plasate tot la nivelul ochilor pe un raft adiacent) cu ajutorul unor bannere, mici piedestale sau alt tip de semnalizare.

Prezentarea la raft, precum si pregatirea magazinului pentru perioadele de reduceri sau sarbatori sunt importante pentru retaileri. O strategie de merchandising eficienta combina atat elemente ce tin de amenajarea magazinului si a rafturilor cat si alte tehnici promotionale.

Pentru mai multe informatii despre strategii de merchandising va rugam sa contactati un specialist FMCG.