Merchandising
Promotion
Sales
Versiunea in Romana English Version

Blog

FMCG Marketing & Distributie companie specializata in servicii externalizate de vanzari, merchandising si promovare, cu experienta relevanta in retail, va tine la curent cu cele mai noi stiri si practici in domeniu. Intr-o industrie competitiva precum cea a retailului, cunoasterea solutiilor disponibile pentru promovarea produselor dvs. este esentiala in alegerea celor mai eficiente servicii de merchandising si promovare.

Urmareste cele mai noi stiri despre merchadising precum si beneficiile generate de serviciile de retail audit, sales force, promotion pe blogul FMCG Marketing & Distributie. 

 

 

Merchandising pentru produsele sezoniere - reguli si strategii

Merchandising pentru produsele sezoniere - reguli si strategii

Joi, 20 2016

Craciunul, Pastele si, in ultimii ani, si sarbatori precum Halloween-ul, prezinta un potential de vanzari foarte important pentru cei mai multiretaileri de pe piata. In aceste perioade, magazinele pot schimba amenajarea interioara si prezentarea la raft pentru a amplifica vizibilitatea produselor de sezon si a facilita accesul la ele.

Departamentul de merchandising poate incepe pregatirea acestor evenimente cu multe luni in avans, tinand cont de cateva reguli simple si strategii pentru a multumi clientii.

 

Prezentarea la raft a produselor sezoniere

Strategiile de merchandising in perioada sarbatorilor sau la final de sezon se pot baza in mare masura pe visual merchandising. Modul in care produsele sunt prezentate in cadrul magazinului poate avea un impact semnificativ asupra deciziei de cumparare a clientului.

Produsele sezoniere trebuie sa fie vizibile si accesibile in cadrul magazinului. Strategia de merchandising se refera exact la acest lucru: planificarea pozitionarii si aranjarii la raft a acestora. Scopul este de a-l ajuta pe client sa ajunga mai usor la ele si de a-l motiva sa faca o anumita achizitie.

 

Strategii pentru merchandising de sezon

-   Planificarea in avans: planificarea strategiei de merchandising pentru produse sezoniere poate incepe cu pana la sase luni inainte de eveniment (Craciun, Revelion, Paste, etc.); o buna planificare a acestor evenimente sezoniere poate duce la cresterea vanzarilor si a nivelului de satisfactie a clientului;

-     Reducerile de sezon: cele doua tipuri de reduceri (de sezon si la finalul de sezon) pot fi planificate din timp, tinand cont de indicatori precum marja de profit brut;

-      Atentie sporita pentru nevoile clientilor: o strategie de merchandising buna se pliaza pe profilul clientului; spre exemplu, magazinele pot oferi promotii in perioada Pastelui Ortodox dar si a celui Catolic;

-   Amenajare in magazin potrivita: amenajarile din magazine sunt foarte importante in perioada sarbatorilor si chiar si la schimbarea sezonului; clientii pot fi intampinati atat cu produsele deja cunoscute, dar accentul se pune de obicei pe cele noi, de sezon;

-   Promovare online: promotiile specifice sezonului sau sarbatorilor pot fi anuntate din timp pe toate platformele de socializare; o strategie buna este si sa aveti grija de artwork-ul de pe aceste platforme si sa il adaptati sezonului.

 

Toata aceste strategii pot fi implementate cu succes alaturi de o echipa de experti. FMCG Management va ofera solutii complete de merchandising, promotion sau sales. Ne puteti contacta pentru mai multe detalii despre strategiile de merchandising folosite pentru valorificarea produselor la raft.