Merchandising
Promotion
Sales
Versiunea in Romana English Version

Blog

FMCG Marketing & Distributie companie specializata in servicii externalizate de vanzari, merchandising si promovare, cu experienta relevanta in retail, va tine la curent cu cele mai noi stiri si practici in domeniu. Intr-o industrie competitiva precum cea a retailului, cunoasterea solutiilor disponibile pentru promovarea produselor dvs. este esentiala in alegerea celor mai eficiente servicii de merchandising si promovare.

Urmareste cele mai noi stiri despre merchadising precum si beneficiile generate de serviciile de retail audit, sales force, promotion pe blogul FMCG Marketing & Distributie. 

 

 

Strategii back-to-school pentru retaileri locali

Strategii back-to-school pentru retaileri locali

Vineri, 14 2016

 

 

Pregatirile pentru prima zi de scoala incep din timp atat pentru parinti cat si pentru retaileri. Marea majoritate a clientilor asteapta perioada reducerilor si ofertelor back-to-school pentru a achizitiona o mare parte din rechizitele indispensabile pentru un nou an scolar. Retailerii au la dispozitie o serie de strategii ce pot fi implementate cu succes pentru a maximiza vanzarile in perioada inceputului de an scolar si universitar.

Tehnicile promotionale utilizate toamna pot avea un grad mai mare de succes atunci cand sunt implementate cu ajutorul unei echipe de specialisti. Echipa FMCG Management va poate oferi servicii de merchandising si promotion dar si sales si audit.

 

Inapoi la scoala, inapoi la cumparaturi

Sfarsitul verii inseamna sfarsitul vacantei de vara si inceputul pregatirilor pentru scoala. Inceputul de an scolar este deci un eveniment important in perioada septembrie-octombrie ce poate fi exploatat de catre retailerii locali. „Back-to-school” (inapoi la scoala) inseamna si intoarcerea in magazin pentru achizitionarea rechizitelor necesare pentru scolari. Tot acum se inregistreaza o crestere a vanzarilor de electronice precum laptopuri, desktop-uri sau tablete dar si o crestere a vanzarilor de mobilier de birou si solutii de depozitare.

Marile lanturi de retail se pot concentra in aceasta perioada pe grupa de varsta mica (prescolari si scolari) insa nu trebuie sa uite nici de adolescentii de la liceu si de studenti, doua categorii de clienti pentru care se poate utiliza o abordare personalizata in functie de stil si nevoi.

Promotiile din perioada back-to-school pot contribui semnificativ la cresterea vanzarilor, motiv pentru care, de cele mai multe ori,retailerii aleg sa ii ofere acestei perioade o importanta egala cu cea a sarbatorilor de iarna.

 

Implementarea strategiilor back-to-school

Cei mai multi parinti care achizitioneaza rechizite si accesorii sau electronice in aceasta perioada se vor baza pe existenta promotiilor. O strategie back-to-school de succes este de cele mai multe ori una care a fost adaptata perfect profilului clientului. Cei mai multi clienti aleg sa cumpere direct din magazin insa retailerii nu trebuie sa uite nici de cumparatorii online.

Urmatoarele aspecte sunt importante pentru retailerii care doresc sa implementeze promotii back-to-school:

 

1.     Campanii de marketing pentru fiecare segment de clienti: retailerii isi pot adapta strategiile de marketing in functie de profilul clientilor;

2.     Reduceri potrivite: reducerile de sezon pot fi si ele gandite si implementate pentru a satisface nevoile mai multor categorii de clienti;

3.     Platforma de comunicare: uneori nu este de ajuns sa prezentati ofertele de sezon utilizand materialele publicitare traditionale; ofertele back-to-school pot fi prezentate cu foarte mare succes si in mediul online si pe platformele de socializare.

 

O buna analiza a profilului clientului si adaptarea ofertelor promotionale in functie de acest profil sunt pasi importanti atat in perioada back-to-school cat si in restul anului, mai ales in preajma altor sarbatori si evenimente locale.

 

Echipa FMCG Management va poate oferi serviciile de merchandising potrivite pentru a pregati magazinul si ofertele specifice perioadei de inceput de an scolar.

Ne puteti contacta pentru mai multe detalii legate de amenajarile din magazine si tehnicile promotionale specifice.