Merchandising
Promotion
Sales
Versiunea in Romana English Version

Blog

FMCG Marketing & Distributie companie specializata in servicii externalizate de vanzari, merchandising si promovare, cu experienta relevanta in retail, va tine la curent cu cele mai noi stiri si practici in domeniu. Intr-o industrie competitiva precum cea a retailului, cunoasterea solutiilor disponibile pentru promovarea produselor dvs. este esentiala in alegerea celor mai eficiente servicii de merchandising si promovare.

Urmareste cele mai noi stiri despre merchadising precum si beneficiile generate de serviciile de retail audit, sales force, promotion pe blogul FMCG Marketing & Distributie. 

 

 

Indicatori de performanta ai unui program de merchandising

Indicatori de performanta ai unui program de merchandising

Luni, 03 2016

Un program de merchandising de succes poate fi identificat in urma analizarii unui numar de elemente-cheie. Acesti indicatori de performanta sunt legati de cresterea vanzarilor. Departamentul de merchandising poate utiliza si alte metode pentru a determina daca programul implementat a avut succes si cum poate fi acesta modificat pe viitor pentru a garanta rezultate mai bune.

Echipa de merchandising a FMCG va poate oferi solutii adecvate pentru afacerea dumneavoastra sub forma unui program personalizat, oferit impreuna cu rapoartele aferente acestuia, pentru a putea determina succesul tehnicilor utilizate.

 

Indicatori-cheie ai programului de merchandising

Masurarea indicatorilor este foarte importanta prin simplul fapt ca acest lucru ii va oferi clientului date clare cu privire la succesul campaniei de merchandising. Rezultatele programelor trebuie masurate in mod constant, facand mai usoara implementarea ulterioara a unor masuri clare necesare pentru a atinge un anumit nivel de incasari sau pentru intelegerea evolutiei comportamentului consumatorilor in magazine.

Indicatorii analizati in urma implementarii unui program de merchandising pot fi:

  • frecventa cu care este nevoie de refacerea stocului

  • vanzarile

  • raportul dintre costurile tehnicilor promotionale utilizate si vanzari;

  • pierderi, anulari si/sau retururi;

  • stocul excedentar;

  • profitul general.

  • LFV (lifetime value) valoarea fiecarui client pt companie, calculata prin prisma potentialelor achizitii viitoare

Acesti indici va pot oferi o imagine de ansamblu a evolutiei performantei companiei dar creeaza si o importanta baza de referinta pentru viitor.

 

Ce trebuie sa urmarim in cadrul unui program de merchandising?

O parte din indicatorii urmariti sunt strict legati de monetizare si beneficii pe termen scurt, precum profitul, in timp ce altii sunt folositori pentru studierea comportamentului consumatorilor la raft, intelegerea pietei, impactul diferitelor campanii si tehnici promotionale asupra consumatorului final si crearea unei strategii profitabile pe termen lung.

Acesti indici specifici pietei clientului, alaturi de indicii care demonstreaza eficienta echipei de vanzari sunt dificil de masurat insa reprezinta o parte importanta a oricarei analize de merchandising deoarece pot influenta modul in care brand-ul este perceput de catre publicul tinta. Un exemplu de indicator specific extrem de important este „customer lifetime value”  si reprezinta valoarea unui consumator pe parcursul intregii perioade in care este clientul companiei, valoare calculata ca si estimare a posibilelor achizitii viitoare realizate de acesta de la acelasi producator.

Interpretarea corecta a indicatorilor de performanta a unui program de merchandising precum si utilizarea unei strategii corespunzatoare pentru a corecta eventualele lacune reprezinta doua atributii importante ale departamentului de merchandising.

 

FMCG Management va poate ajuta cu solutii complete, adaptate perfect tipului de companie si produselor dumneavoastra. Ne puteti contacta pentru mai multe informatii despre serviciile noastre de merchandising.