Merchandising
Promotion
Sales
Versiunea in Romana English Version

Blog

FMCG Marketing & Distributie companie specializata in servicii externalizate de vanzari, merchandising si promovare, cu experienta relevanta in retail, va tine la curent cu cele mai noi stiri si practici in domeniu. Intr-o industrie competitiva precum cea a retailului, cunoasterea solutiilor disponibile pentru promovarea produselor dvs. este esentiala in alegerea celor mai eficiente servicii de merchandising si promovare.

Urmareste cele mai noi stiri despre merchadising precum si beneficiile generate de serviciile de retail audit, sales force, promotion pe blogul FMCG Marketing & Distributie. 

 

 

ABC-ul merchandising-ului

ABC-ul merchandising-ului

Joi, 29 2016

 

Merchandising-ul, sau “arta” de a prezenta si promova produsele companiei la locul de vanzare, se bazeaza pe o serie de practici specifice, completate cu tehnici promotionale si o evaluare a programului implementat.

Companiile care utilizeaza tehnici de merchandising se pot baza pe serviciile oferite de o echipa specializata in acest domeniu, sau isi pot pregati proprii angajati interni prin diverse training-uri, sesiuni de coaching si cu ajutorul unor manuale personalizate de merchandising. Oricare ar fi metoda aleasa, practica se rezuma la cateva elemente-cheie, care trebuie urmarite indeaproape si pe care le putem numi in sens larg un ABC al merchandising-ului. 

Terminologia activitatilor de merchandising, precum si cele de retail, sunt descrise adesea cu ajutorul unor termeni specifici. Multi din acesti termeni sunt folositi atat in industrie cat si in rapoartele transmise catre client dupa implementarea unui program de merchansiding, indiferent de tipul de canal ales (hypermarket sau retailer traditional). Un numar de termeni utilizati in activitati specifice de merchandising pot fi utilizati si in domenii conexe, precum promotii sau vanzari.

Aleea principala: zona de display dintr-un magazin situata imediat dupa intrare;

Articole per tranzactie: numarul mediu de articole din cadrul unei sesiuni de cumparaturi

per individ;

Beneficii: se refera cel mai des la beneficiile consumatorului sau “ce are de castigat el de pe urma unei activitati de merchandising specifice”;

Buget: cheltuielile pentru programele de merchandising si tehnicile promotionale implementate;

Cadou: o tehnica promotionala ce se bazeaza pe oferirea unui produs cadou in momentul cumpararii unui anumit produs; tehnica utilizata cu precadere in industria cosmetica;

Calendar de marketing: instrument utilizat de retaileri pentru a marca evenimentele de marketing si rezultatele lor;

Campanie: activitatea planificata de merchandiising si advertising, cu o durata specifica;

Clasificare: categoriile si sub-categoriile in care sunt incluse diverse produse in cadrul unui raion;

Decor: elementele cu care intra in contact un cumparator in magazin; Include atat elemente vizuale cat si elemente tactile, auditive sau olfactive;

Eveniment: o activitate desfasurata pe o perioada determinata in magazine, cu scopul precis (creasterea vanzarilor, prezentarea unui produs sau sortiment nou, degustari, loializare, etc)

FIFO : tehnica de merchandising si inventariat folosita in retail care presupune amplasare produselor pe raft in ordinea «firts-in-first-out « : primele produse ajunse in depozit sunt si primele amplasate pe raft.

Gondola: un suport cu rafturi si zone de display;

Oferta girafa: presupune oferirea unei cantitati de produs in plus la acelasi pret. De obicei necesita modificarea ambalajului.

LIFO : tehnica «last in first out « se foloseste in retail si presupune ca ultimele produse ajunse in stoc sunt primele care vor fi amplasate pe raft

Marja bruta: difererenta dintre costul de productie si pretul de vanzare;

Marja de contributie: diferenta dintre profitul total din vanzari si costurile variabile totale;

Merchandising in cruce: pozitionarea unui produs langa altele de acelasi timp intr-o locatie diferita fata de cea din planificarea initiala;

Noutati: produse noi ce trebuie plasate intr-o zona deja existenta (raft, frigider, etc.) sau pentru care trebuie create noi spatii;

Pierderi: produse ce nu mai pot fi vandute din diverse motive (produse returnate, produse expirate, produse irecuperabile, etc.);

Prevenire pierderi: suma actiunilor menite sa descurajeze pierderile si/sau furturile;

Segment (de piata/de clienti): o categorie de cumparatori delimitat clar prin stil de viata, localizare sau preferinte de cumparaturi;

Vanzare comparata: compararea productivitatii si profitului magazinelor de retail deschise de un an sau mai mult;

 

Echipa FMCG Marketing & Distributie va sta la dispozitie cu un numar de servicii atat in domeniul merchandising-ului cat si in activitati de promovare, mystery shopping, distributie flyere, externalizarea vanzarilor si multe altele. Va rugam sa ne contactati pentru mai multe informatii despre serviciile noastre.